آفــــرین به شما

اخیرا روزنامه یدیعوت اخرونوت مطلبی عریض و طویل و با تحلیل های مختلف امنیتی اطلاعاتی و استدلالات علمی منتشر کرده درباره تصویری که برروی یک پایگاه اینترنتی منتشر شده و گفته می شود مربوط به سید حسن نصرالله است قبل از سخنرانی در مراسم روز عاشورا و سندی است برای کشف تیم حفاظت شخصی نصرالله.  روزنامه مذکور که عکس یاد شده را لقمه ی چرب و نرمی که از لبنان سوغات آمده مینامد  در این مطلب با متخصص اطلاعاتی و پژوهشگر تجهیزات جاسوسی “رونن سولومون” گفتگو میکند

jjسولومون میگوید: نصرالله با استفاده از شگرد خروج

پیاده خود و محافظینش از مخفیگاه و قرار گرفتن در میان سپر انسانی چند هزارنفری هوادارانش ، مانع تلاش هایی می شود که برای از بین بردنش به وسیله بمب گذاری یا هواپیماهای بدون سرنشین می کنند

این روزنامه در ادامه متذکر می شود: ولی نصر الله مجبور شد که در تاریخ ۱۴ م نوامبر  یعنی در ماه گذشته از فاصله حدودا نیم کیلومتری از محل خروج دایمی خود از مخفیگاه ، خارج شود. و از این روست که همان طوریکه در عکس نمایان شده است، کاروانی ویژه از ماشین های مشکی رنگ در نزدیکی محل سخنرانی و در سایه یک ساختمان نزدیک آن ، تدارک دیده شده است. و این کاروان متشکل از ماشین های شاسی بلند ضدگلوله از نوع شورولت سوپرمن  و تویوتا لندکروزر” می باشد.

سولومون اشاره میکند “این ماشینها از نوع خاصی بوده و درجه ی ضدگلوله بودنشان بسیار بالاست   تاحدیکه در برابر شلیک گلوله از نوع  ۷٫۶۲ میلیمتر (فشنگ کلاشنیکف و m4) ،همچنین در برابر بمب های کوچک دستی نیز مقاوم است .

این کارشناس امنیتی اسرائیل اضافه میکند: ” مجموعه ماشین های مذکور در یکی از کوچه های فرعی یا پارکینگ های مجاور محل سخنرانی پارک شده بود.  ومی توان دید که چگونه پرده های آبی بطور آنی در پارکینگ پهن شد تا تحرک نصر الله و بالا رفتن و پایین آمدن وی از جایگاه ، مخفی بماند، طبق روشی که نزد ما و در جهان غرب در راستای حفاظت و حراست روسای جمهور و نخست وزیران به کار می رود “.

سولومون خاطر نشان می کند احمدی نژاد به هنگام سفرش به بیروت در ماه اکتبر ۲۰۱۰ از ماشین های شورولت سوپرمن  إستفاده می نمود. و مطمئنا همان گروه حفاظتی که جایگاه سخنرانی و محل تجمعی را که در آن احمدی نژاد سخنرانی داشت ، آماده کرد ، مسلما این بار به نصر الله کمک کرد تا به سرعت آماده سخنرانی شود”.

سولومون نتیجه می گیرد که :  مکان و زمان جشن ، از قبل ، اعلام میشود، بنابراین طبق عکس های ماهواره ها از محل تجمع ، در یک لحظه معین، هر گروه و جریانی که به ترور نصرالله مایل است ، میتواند به این امر اقدام نماید و آنرا به شکل نسبتا تمیزی انجام دهد، بدون اینکه هیج ضرر و زیانی به تماشاگران برسد و این کار میتواند از طریق شلیک موشک هدایت شونده به سوی جایگاه یا هنگام ترک صحنه انجام پذیرد است.

اما در مورد خودروها ، سولومون آنرا تولید ۲۰۱۲ معرفی می کند ، ومی گوید که این خودروها را از یک شرکت لبنانی که سالها در بازاریابی و فروش خودروهای ضد گلوله به گروهها و جریانات سیاسی فعال است ، تهیه میکنند. و او توضیح می دهد که در بیروت همچنین شرکتهای ایرانی فعالیت میکند که در زمینه ضد گلوله نمودن خودروها و مقاوم سازی آنان در برابر شلیک گلوله وبمب ها قهارند.

پیشرفت این صنعت در لبنان به دنبال جنگ های داخلی لبنان اعم از طایفی و مذهبی صورت گرفت که همواره زندگی شخصیت های حکومتی و دینی را در سال های اخیر تهدید میکرد

مطالب مرتبط

۹ دیدگاه‌

  1. Avatar ناشناس گفت:

    این مطلب چه ربطی به تیتر داشت؟

  2. Avatar MOHSEN گفت:

    آفرین رضا جان ………………ر…ی….

  3. Avatar هادی گفت:

    سلام . خیلی جالب بود . جایی اینو نخونده بودم !ممنون
    در خاکریز اول با موضوع خودفریبی نکنیم بروزم

  4. Avatar آسمان گفت:

    “سلام علیکم، ایام سوگواری بر شما تسلیت”
    شما دعوتید…

    از این به بعد، پایان نامه ها، پروژه ها و تحقیقات مان را با قالب های مذهبی ارائه دهیم.

    دانلود رایگان قالب های زیبای مذهبی برای نرم افزار پاورپوینت:
    موضوع موردنیاز خود را مطرح کنید تا در صورت امکان قالبی متناسب با موضوع شما طراحی کنیم.

    ضمنا با کمال افتخار منتظر انتقاد، پیشنهاد و دیدگاه های شما هستیم. یا علی

    الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَ عَجِّل فَرَجَهُم

  5. Avatar ناشناس گفت:

    سلام از مطالبتون استفاده کردیم منتظر حضور سبزتون در سفیر هستیم .

    یا حق

  6. سلام از مطالبتون استفاده کردیم منتظر حضور سبزتون در سفیر هستیم .

    یا حق

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *