مکرو..

بسم الله المکار

 ۱- مقدار خطر دسیسه یا همان فتنه به مقدار پوشیده بودن آن و تشابه آن به حق است و به طبع اهالی فتنه هرچه مخفی تر و به اهالی حق شبیه تر، خطرناک تر.

 از این روست که جریان نفاق خطرناک تر از جریان کفر است.

در ایام فتنه و مه آلود شدن فضا  دو طیف از افراد با دو نگاه مختلف و البته غلط وجود دارند عده ای خوش بین که مقداری از اهالی فتنه را خودی میبینند و عده ای بدبین که مقداری از اهالی حق را نیز آلوده میبینند.

اشتباه نکنیم! این دو دیدگاه هردو به یک میزان خطرناکند، اگر نگوییم عده بدبین خطرناکترند!

۲- خوارج عده ای بودند در زمان امیرالمومنین که خود را به قرآن و رسول مومن تر از علی میدانستند. که علی و یارانش با یافتن نشانه ها و رفتارهایی خلاف قرآن و سنت رسول در پی استرداد آنها بودند. اما به یاد ندارم که کسی بوده باشد در زمان حیات رسول که خود را به رسول و قرآن مومن تر از علی بداند، یا کسی در زمان حیات امیرالمومنین خود را مومن تر از سلمان و عمار و.. بداند .

شاید علت اینکه گفته اند فتنه آخرالزمان خطرناکترین فتنه هاست این باشد که در زمان حیات ولی فقیه دعوا بر سر نزدیک بودن به خط خود ایشان است!

۳- فتنه سال گذشته شباهت های زیادی به فتنه خوارج در زمان علی(ع) داشت ، اینکه فتنه گران خود را منطبق تر از آقا میدانستند بر نحو و مشی امام. که به لطف خدا با برملا شدن تناقضاتشان با گفتار و کردار حضرت روح الله و روشنگری های رهبر انقلاب و عمارها ، بنیاد فتنه شان در هم شکست.

اما کدام فتنه است که عصر ما را با دوران حکومت امیرالمومنین متمایز کرده؟ فضایی که مظلومیت حاکم به غایت رسیده و از آنجایی که دعوا بر سر خود اوست حداکثر کاری که میتواند انجام دهد این است که مدام مواضع و نظرات خویش را به صراحت و شفافیت به استحضار عموم برساند تا با شفاف شدن زاویه فردی یا جریانی مردم آن را بشناسند.

۴- بدیهی است که در این شرایط وانفسا که در هیچ حالی امام عصر نایب بر حقش را تنها نمیگذارد!

۵- بقایی: “وقتی که می گوییم ولایت فقیه منظور همان دولت است دیگر”!!  “مشایی یک سیستم است”!  “فرمایش رهبری جای بحث دارد من در آن جلسه بودم نهی ایشان مصداقی ندارد”!!

۶- با اقدامات و سخنان اخیر جریان حاشیه دولت نظیر دعوت از ملک عبدالله و اصرار به آن و اظهارات اخیر جناب بقایی فکر میکنم برای خوشبین ترین آدم ها و مهربانترین نگاهها نیز حجت تمام شد.

مکرو و مکر الله والله خیر الماکرین

۲۵/۱۲/۸۹

رضا مهربان

 

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *