چند نکته در باب سوال از رییس جمهور

در باب سوال از رییس جمهور حرف زیاد زده و نوشته شد. اما لازم میدانم به چند نکته اشاره کنم:

۱-این همه رییس جمهور با عملکردهای بسیار ضعیفتر از این چه از لحاظ کار و اجرا و چه از لحاظ ولایت پذیری و جهت گیری سیاسی، آمده اند و رفته اند. آن وقت این بابا با این همه خدمات باید اولین رییس جمهور نظام اسلامی باشد که مورد سوال قرار میگیرد؟ (موضع بنده نسبت به جریان انحرافی و اشتباهات آقای احمدی نژاد کاملا واضح و در پست های پیشین این وبلاگ قابل رصد است.)

۲- آقایان مجلسی اگر برای دفاع از حق مردم سوال پرسیدند و نیتشان اصلاح امور بود ، چرا اینقدر دیر پرسیدند؟ (با توجه به اینکه بسیاری از سوالات مربوط به مسائل سال های پیش بود)
سال آخر ریاست جمهوری وقت اصلاح است؟ !

۳- آقای مطهری به این افتخار میکنند که “از یکی دیگر از ظرفیت های قانون اساسی استفاده شد”!
واقعا نیاز به توضیح دارد این افاضه؟!
حالا تمام ظرفیت های قانون اساسی استفاده شده بود مانده بود همین یکی؟
پس تکلیف وقت سنجی و افسانه ای به نام بصیرت چه میشود استاد؟

۴-ادبیات و شیوه فرار از جواب جناب مشایی کاملا در صحبت های رییس جمهور مشهود بود.
محض اطلاع دوستان “هنر گزاره های درست” از بقایای آموخته های جناب مشایی در دوران حضور ایشان در وزارت اطلاعات است.. که بارزترین آرایه سخنی در صحبت های آن روز احمدی نژاد بود.
ضمنا دوستانی که چند دقیقه ای با دار و دسته جریان انحرافی از بزرگ تا کوچکشان بحث و گفتگو کرده باشند، قطعا این صنعت ادبی! را در سخنان ایشان یافته اند.

۵-اما در مورد لحن و کلمات رییس جمهور باید عرض کرد ، آقای احمدی نژاد فقط زنجیر نداشتند دور انگشتشان بچرخانند و یک دستمال یزدی دور گردنشان!

پ.ن: خدا خوب در و تخته را با هم جور کرده.. به هم می آیند..

پ.ن۲: فقط مشکل اینجاست که این هزینه دارد از حضرت آقا میشود.. و این حضرات یا جهولند یا عنود… ان شا الله که اولی است!

پ.ن۳: سه روز پس انتشار این وجیزه و کامنتهایش برادرم ابوذرمنتظرالقائم جواب برخی کامنت ها را در ۹کامنت داد که کم لطفی است اگر اینجا نیاورم :

بسم الله .
سعی می کنم ماجرا را روشن کنم.
۱- علی مطــهری و اکثریت نمایندگان امضاء کننده ی آن سئوال ، به برخی از سئوالهای طرح شده ، ذره ای اعتقاد نداشتند. یعنی از چیزی ایراد می گرفتند که خود با آن مشکلی ندارند. شما بروید علی مطهری را و باهنر را و لاریجانی را و خصوصا نمایندگان دوم خردادی را که این سئوالات را طراحی کرده اند کنار بکشید بپرسید تو واقعا با گشت ارشاد و طرح امنیت اجتماعی و قانون حجاب موافقی؟ جان من موافقی؟ بعد که حقیقت بیرون ریخت همه می فهمیم دعوای این جنابان با رئیس جمهور صرفا سیاسی است. مگر عملکرد شهرداری تهران در پارکها و فرهنگسراهای تهران محیط پاکتری از عملکردهای دولت ایجاد کرده؟ آقایان با دیدگاههای احمدی نژاد در این موضوع بدون تردید کوچکترین مشکلی ندارند و بازیشان فقط برای فریب افکار عمومی است.

۲- دیدگاه آقای علی مطهری در حوزه ولایت فقیه که – تقلیل دادن آن به اطاعت از دستورات ولی فقیه است – ذره ای با دیدگاه و عمل آقای احمدی نژاد تفاوت ندارد. تازه آقای احمدی نژاد این وسط فقط ماجرا را علنی نکرده و در ظاهر انکار می کند. اما آقایان عماد افروغ و آقای علی مطهری به هیچ وجه نگاه جدید خود در موضوع ولایت فقیه در “کنار گذاردن تبعیت از خط و مرام و منش و سبک و سیاق ولایت فقیه- و تمکین فقط از دستورات را انکار نمی کنند. مسئولیت این مطلبم را شخصا به عهده می گیرم چون این دوستان هم اهل انکار نیستند. پس این سئوالشان در مورد خانه نشینی ۱۱ روزه هم پوچ و بی معنا است. ای بسا از همین آقایان که متخصص مخالفت با دستورات ولی فقیه در پشت پرده و اعمال فشار به او هستند و البته که خداوند متعال تا امروز قلم پای مخالفان ولی فقیه را خرد کرده است.

۳- در مورد بسیاری از سوالات ، آقای احمدی نژاد کاری جز لایی کشیدن نکرد و کلا جوابی نداشت. ماجرای قانون عفاف و حجاب. ماجرای فرهنگ ایرانی. ماجرای قانون بودجه و امثال آن . اما اینکه این طیف مجلس یک بار هم که شده مجبور شد به چیزهایی گیر بدهد که خودش تا خرخره در آن است خودش یک اتفاق خوب است. اینها باعث اصلاح مکانیزم ها و بازسازی آنها و حرکت ما بسمت الگوی دولت کریمه می شود. اینجوری اینها پلهای پشت سر خودشان برای خرابکاری کردن را خراب کردند که خیلی اتفاق خوبی است.

۴-و حالا روی سخنم با حضرات جریان انحرافی است. شماها بایدهم به انحراف خود افتخار کنید. شماها ، نمی فهمید که دوستان شما ، یعنی انحرافی ها هر روز در حال شبیه تر شدن به دوم خردادیها هستند. اگر انحراف ، انحراف از رفسنجانی بود که ماها از بیخ از رفسنجانی منحرف شده ایم . اما آدم می بیند که آرام آرام انحرافیها نه تنها از لحاظ مکانیزمهای اداره ی کشور و نظام ، بلکه از لحاظ ارتباطات سیاسی هم دارند در لغل هاشمی رفسنجانی غرق می شوند. ببینم ، می شود بمن بگویید ، چرا معاون رئیس جمهور ، آدم سبز فتنه ای است ؟ می خواهید اسمش را همینجا بنویسم ؟ بروید از گنده تر هایتان اسمش را بپرسید. چون طرف فامیل خودم است. خودش و همسرش دوتایی فتنه ای سبز لجنی فسفری هستند. شما وانحراف از هاشمی و فتنه ؟ شما و برائت از فتنه گران و ساکتین فتنه؟!

۵-می شود حضرات انحرافی بمن بگویند ، چرا الگوی فرهنگی دولت احمدی نژاد شده “کپ” الگوی دولت هاشمی و خاتمی ؟ چرا سینمای ما شده عین آنها ؟ بازار کتاب ؟ بازار مطبوعات ؟ بازار موسیقی ؟ چه چیز فرهنگ ما انقلابی و اسلامی شده ؟ از این گذشته ، چرا وضع سینمای آقای احمدی نژاد شده کپی صداوسیمای آقای ضرغامی که همیشه او را زیر انتقاد سیاسی می کوبید ؟ چرا از نظر فرهنگی عین هم هستید ؟ چرا عین هم برنامه ریزی و کار می کنید ؟ من خودم برایتان می گویم . دعوای شما دو جریان “قالیجانی” و “مشایی نژاد” فقط باندی و سیاسی است. همه دو جریان به دروغ نام آقا را می آورید . هر دو به دروغ خود را مطیع او می دانید. اما یک نفر از شماها شد به این دو فیلم تهوع آوری که در سینماها بود واکنش نشان بدهید ؟ نه از مجلس صدایی در آمد ، نه از دولت. بگذریم که دولت تا جایی که توانست پشت این فیلمها وایستاد . یادش رفت که راه دولتهای دوم خرداد را نرود ! خوب رفت این راه را.

۶-و اما حضرات فتنه ای و قالیجانی جواب بدهند : شماها می گویید احمدی نژاد بی سواد است ؟ مگر احمدی نژاد مدرک تحصیلی اش را از کدام سیستم دانشگاهی خراب شده ای غیر از همان سیستم گرفته که شماها در آن فارغ التحصیل شده اید ؟ اگر او بی سواد است شماها چی هستید ؟ او لا اقل هنوز هم استاد دانشگاه است و درس می دهد. شماها حتی محتوای تزها و پروژه هایتان یادتان مانده ؟ اصلا جسارتا ، خودتان پروژه هایتان را نوشته بودید یا اینکه … ؟

۷- شماها می گویید اقتصاد احمدی نژاد این روزها با الگوی اقتصاد لیبرال مرچنتلیستی غربی و انگلیسی می خواند. خب البته این درست است. اما بفرمایند بگویند ببینم آقای دکتر توکلی دکترای اقتصاد خود را از کدام خراب شده ای جز انگلیس گرفته ؟ ببینم مگر آقای توکلی فارغ التحصیل اقتصاد از حوزه های علمیه است ؟ بفرمایند آقای توکلی دو خط در مورد اقتصاد اسلامی و غیر غربی افاضه کنند ببینم می توانند جز آنچه که آقای احمدی نژاد دارد از روی دست آقای دکتر ناصر پژویان استاد مسلم اقتصادلیبرال و عنصر محوری اقتصادی دولت می نویسد ، بنویسند؟ ایشان اصولا چه حرف اساسی دارد که مقابل احمدی نژاد بزند؟

۸-حضرات می گویند سیاست احمدی نژاد در دولت رضاخانی است. به ! ببینم نکند آقای محسن رضایی یا قالیباف یا لاریجانی سیاستشان مشاعره ای است که حالا مال آقای احمدی نژاد لیبرالی است ؟ حضرات با منتقدین خود در سیستمهایی که مسئول آن هستند چه معامله ای تاکنون کرده و می کنند و چقدر متین تر عمل می کنند که حالا احمدی نژاد با متکی کرد ؟ فقط فرقش این است که احمدی نژاد اقداماتش در حیطه ی ملی اثر می گذارد و یک هزار ذره بین به دست دنبالش می دوند تا آمارش را در بیاورند و در خبرآنلاین و تابناک و بازتاب بترکانند ! آمار شماها را چه کسی بگیرد راضی هستید ؟ آقای مالک خبرآنلاین بمن بگوید رفقای محکوم در دادگاههای جریان فتنه در طبقات ساختمان خبر آنلاین چه غلطی می کنند ؟ آقای احمدی نژاد هم بگوید آقای ایرج ندیمی عضو بی ترتبیت تندروی دفتر تحکیم وحدت در تیم اقتصادی دولت او چه می کند.

۹-فعلا همین ها شاید بس باشد. بهرحال ، دعواهای این حضرات کاملا سیاسی و فاقد محتواست و نویسنده ی مثل آب خوب گفت که آنچه که خرج می شود این وسط نظام است. ماجرای پارک آب و آتش را یادتان هست ؟ همه ی موضعگیری ها سیاسی بود. بدون محتوا. این هم ماجرای این دو فیلم آشغال. و ماجرای حجاب و گشت ارشاد را هم اضافه کن . برویم و بگردیم ببینیم چه کسی دکان باز نکرده و واقعا دنبال “امام خامنه ای” است. دعواهای این دو جریان دکانی بیش نیست . دکانی که در آن آبروی نظام معامله می شود.

والعاقبه لالمتقین

 

مطالب مرتبط

۲ دیدگاه‌

  1. Avatar فاطمه گفت:

    سلام. احساس می کردم و با خوندن بعضی نکات متن شما بیشتر احساس می کنم در دوره خلافت عثمان زندگی می کنم.

  2. Avatar Reyhane Sadat گفت:

    like

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *