سوال از جناب توکلی ۱

سلام جناب توکلی! دو سه روز پیش که دانشگاه ما آمدید دو تا سوال داشتم که خیلی وقت بود میخواستم از شما بپرسم.. اما متاسفانه موضوع جلسه برخلاف اعلام قبلی پیش رفت و جای اینکه صحبت از مجلس و انتخابات شود، صحبت های تکراری دوستان (که چه عرض کنم؟) بود راجع به انتخابات ۸۸ و اصل نظام و اینکه اصلا ما ۳۳ سال است چه کرده ایم..

و من دیدم که شما دارید از اصل نظام و انقلاب دفاع میکنید و در مواردی از اصول گرایی..
دیدم مجالی نیست که ما بخواهیم وارد بحث درون حزبی شویم.. دیدم اوضاع و جمع خیلی پرت تر از این حرفهاست که بخواهم شمارا با این سوالات درگیر کنم.. و الان بحث سر بودن یا نبودن است و نا سلامتی شما نیروی انقلابید.. و من به عنوان یک انسان با شعور ، با درک اولویت ها نباید شما را به -زعم خودم- به چالش بکشم.. اما بعد از یکی دو روز طاقتم تمام شد و نفس بر من غلبه کرد و آمدم اینجا که بپرسم:

۱-یادتان هست تبصره ۳ قانون ۷۱ مدیریت خدمات شهری؟ همان قانون مادام العمری حقوق مسوولین.. همانکه مردم را نسبت به مجلس و مسوولین بدبین کرد و به نظر هردوی ما اثرش را گذاشت.. همانکه بی سر و صدا داشت پیش میرفت که یکهو بعضی ها بیدار شدند.. همان که دوستانتان گفتند که اصل ماجرا برای ما نیست و ما صرفا استفساریه را تصویب کرده ایم که اگر امتیازی هست برای همه مسوولین باشد.. و راست میگفتند بندگان خدا.. اما مجلس بعد از کلی اعتراضات ، طرح(آنهم دو فوریتی) لغو استفساریه را تصویب کرد.. و تبصره اصل قانون ماند تا بدون فوریت رسیدگی شود*.. چون در مجلس هفتم تصویب شده بود!!.. کاری با دوستان مجلس هشتم نداریم.. آقای توکلی! شما که به اقتصاد سلامت.. به عدالت.. به آرمانخواهی تعصب دارید!.. نماینده مردم در مجلس هفتم هم بوده اید!.. شما بگویید که چرا تصویب شد؟.. رای مخالف دادید؟ خب خدا خیرتان دهد! فقط همین؟.. کجا اعتراض کردید؟ مگر الان در موضوعات مختلف اگر طرحی تصویب شود و خلاف نظر شما باشد فقط به رای مخالف بسنده میکنید؟.. اگر همان موقع اطلاع رسانی میکردید امت حزب الله اجازه میداد تصویب شود؟ نخیر! همان برنامه ای که بر سر استفساریه آوردیم بر سر اصل طرح هم می آوردیم!.. اصلا شما که پیش کسوت نمایندگی بودید چرا به دوستان مجلس هشتم آگاهی کافی ندادید؟..

آقای زاکانی و دیگر دوستان باسابقه! با شما هم هستم!.. شما که هم هفتمی هستید و هم هشتمی!.. در مجلس هفتم بودید و این قانون تصویب شد؟ شاید میگویید “نمیشود که برای هرچیزی جنجال درست کرد”؟ اصلا کاری با جنجال هایی که در موضوعات دیگر درست کردید ندارم.. اما سوال اینجاست که چطور در مجلس ششم عده ای برای شوم ترین نیت ممکن تحصن کردند و شما برای اجرای عدالت.. هیچ!

حال یک نفر به من بگوید که به چه تضمینی به نمایندگان مجلس هشتم به دلیل سکوتشان در حین اجرای این قانون و به نمایندگان مجلس هفتم به دلیل تصویب و سکوتشان بعد از تصویب این قانون رای دهیم؟

۲- بعدا منتشر میشود!

«أَفَتُؤْمِنُونَ بِبَعْضِ الْکِتَابِ وَتَکْفُرُونَ بِبَعْضٍ
فَمَا جَزَاء مَن یَفْعَلُ ذَلِکَ مِنکُمْ إِلاَّ خِزْیٌ فِی الْحَیَاهِ الدُّنْیَا وَیَوْمَ الْقِیَامَهِ
یُرَدُّونَ إِلَى أَشَدِّ الْعَذَابِ وَمَا اللّهُ بِغَافِلٍ عَمَّا تَعْمَلُونَ»

آیا شما به پاره ه‏ایى از کتاب ایمان می آورید و به پاره ه‏ایى کفر میورزید؟
پس جزاى هر کس از شما که چنین کند جز خوارى در زندگى دنیا چیزى نخواهد بود!
و روز رستاخیز ایشان را به سخت‏ترین عذابها باز برند و خداوند از آنچه مى‏کنید غافل نیست!

۸۵ بقره

* : حذفش بدون فوریت تصویب شد

…………………………………………………..

پ.ن۱: به هردوی سایت های آقایانی که اسمشان را بردم پیغام دادم: “من از پرسیدن این سوال غیر از گرفتن پاسخ و فهمیدن، هیچ غرضی  ندارم. لذا درصورت ارائه پاسخ قانع کننده، جوابیه به مطلب اضافه خواهد شد و حتی در صورت تمایل شما ، اصل مطلب را حذف میکنم.”

پ.ن۲ : واضح است که وقتی میگویم “تمام دوستان با سابقه” ، شامل تمام نمایندگان مشترک مجلس هفتم و هشتم می شود و خطابم به جبهه خاصی نیست.. اگر نیاز به اسم بردن هست بگویید اسم ببرم!

پ.ن۳: تذکر داده شد که آقای توکلی و برخی دوستان زمان تصویب استفساریه برای رای نیاوردنش و بعد از تصویب برای رای آوردن لغوش بسیار تلاش کرده اند.. سپاس گذاریم.. اما! استفساریه در سال ۹۰ تصویب و لغو شد! تبصره ۳ قانون ۷۱ در سال ۸۶ تصویب شد! و ایشان در این ۴ سال نماینده بوده اند!..

همین مطلب در تعامل   رجا   خبرگزاری دانشجو   ندای انقلاب  حفا

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *